Nordic Welding Expo

Hitsin digitalisaatio: Konepaja- ja Nordic Welding Expo -messut 17.–19.3.2020

Tiedote  12.11.2019

Suomen suurimmilla metalliteollisuuden laite- ja konemessuilla nähdään, kuinka robotit käytännössä uudistavat työntekoa, kuinka tuottavuutta voi lisätä sekä millaisia ovat tehokkaat ja helppokäyttöiset koneet ja laitteet. Tapahtuman teemat ovat kehittyneimmät koneet, moderni konepaja ja rohkeat investoinnit. Konepaja-messut yhdessä Nordic Welding Expon kanssa järjestetään 17.–19.3.2020 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Paikan päällä puhuttaa erityisesti metallintyöstökoneet, hitsaus, työkalut ja ohjelmistot, automaatio ja robotiikka sekä kunnossapito. Samassa yhteydessä 18.–19.3.2020 toteutetaan myös ensimmäistä kertaa 3D-tulostamisen ja uusien materiaalien ammattitapahtuma.

Tapahtumakokonaisuus liittää saumattomasti yhteen alan ammattilaiset, ajankohtaiset puheenaiheet sekä palvelu- ja tuoteuutuuksien esittelyt. Paikan päällä on esillä yli 100 konetta ja laitetta.

− Konepaja-messuilla on koneet pajassa ja Suomen laajin tarjonta kootusti yhden katon alla. Esillä on paitsi koneet ja laitteet myös uudet innovaatiot ja trendit. Asiantuntijat auttavat valitsemaan parhaat ratkaisut esimerkiksi tuotannon haasteisiin. Messuilta saa suunnan seuraavalle kahdelle vuodelle, joten tapahtumapäivät kannattaa merkitä viimeistään nyt koko työporukan kalentereihin. Paikan päällä kuullaan, mitä alalla on tapahtumassa ja tulee tapahtumaan, sanoo projektipäällikkö Tuija Sievola Tampereen Messut Oy:stä.

Digitalisaatio ja AI – hehkutusta vai konepajojen uudistamista?

Konepajassa ja Nordic Welding Expossa esitellään, kuinka modernit teknologiat ja robotit käytännössä uudistavat konepajateollisuutta ja työtä konepajoissa sekä vapauttavat ihmisten osaamista työhön, johon koneet yksin eivät kykene. Tapahtuma on vakiinnuttanut asemansa merkittävänä alan päättäjien ja asiantuntijoiden kohtaamispaikkana.

Lisätiedot näytteilleasettajista: www.konepajamessut.fi (Kävijälle)

− Konepaja-messuista on muodostunut alalle tärkeä kohtaamispaikka. Konepajan erityinen vahvuus on nimenomaan tapahtuman konkreettisuus: olemme aina tuoneet ratkaisut livenä osastollemme. Paikan päällä esiteltävät ratkaisut tuovat tapahtumaan hyvin asiakkaita. Keskustelut asiakkaiden kanssa tarjoavat tärkeää tietoa heidän tarpeistaan, markkinatilanteesta sekä tulevaisuuden toiveista, kertoo toimitusjohtaja Tomi Tiitola MTC Flextek Oy:stä.

− Nordic Welding Expo on meille kotimaan tärkein messutapahtuma, jossa tapaamme menestyksekkäästi nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaitamme sekä kerromme uutuustuotteistamme. Konepaja-messut yhdessä Nordic Welding Expon kanssa on kohdennettu ammattitapahtuma, johon kokoontuvat kaikki alan asiantuntijat Suomesta. Suosittelen tapahtumaa kaikille, jotka suunnittelevat oman toimintansa tehostamista, kehittämistä ja kasvua. Tampereen messukokonaisuus kehittyy vuosi vuodelta tehokkaammaksi ja kansainvälisemmäksi, ja esillä olevat uusimmat innovaatiot ovat merkittävä osa tapahtumasisältöä, toteaa markkinointipäällikkö Mikko Aarnio Pemamek Oy:stä.

Uusi 3D-tulostamisen tapahtuma 18.–19.3.2020

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään 18.–19.3.2020 3D & New Materials -tapahtuma. Tuotekehityksestä vastaaville sekä kaikille uusista innovaatioista kiinnostuneille teollisuuden ammattilaisille suunnatun tapahtuman teemoja ovat suunnittelu, valmistuspalvelut, laitemyyjät ja teknologiat, tutkimus ja koulutus sekä materiaalit.

Lisätiedot: www.3dnewmaterials.fi

Tampereen Messut Oy järjestää Konepajan yhteistyössä metalliteollisuuden kone- ja laitetoimijoiden kanssa nyt 3. kertaa. NWE-messut järjestetään Suomen Hitsausteknillinen Yhdistys ry:n toimeksiannosta 8. kerran.

Lisätiedot: www.konepajamessut.fiwww.nordicweldingexpo.fi

Twitter: @TampereenMessut, #Konepaja2020, #NordicWeldingExpo2020, Facebook: @Konepajamessut
Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Tuija Sievola, projektipäällikkö, p. 040 560 7009, @TuijaSievola
Meri Mattila, viestinnän asiantuntija, p. 0400 914 877, @MeriTMattila

Tiedote julkaistu 12.11. myös ePressissä.